Ceny Neuron 2019 ve fotografiích

Dne 6. listopadu v podvečer jsme ve dvoraně Národního muzea předali již 10. Ceny Neuron, a to osmičce excelentním českým vědcům a vědkyním. Slavnostnímu večeru přihlížely na dvě stovky významných hostů napříč vědeckým, kulturním i společenským světem. Výjimečnou atmosféru umocnila přítomnost šestice "spolumoderátorů" - Evy Jiřičné, Tomáše Halíka, Ondřeje Vetchého, Tomáše Šebka, Petra Pavla a Yemiho, kteří přijali pozvání NF Neuron a zhostili se prezentace jednotlivých kategorií. Večerem provedl přítomné hosty  beatboxer En.Dru alias Ondřej Havlík.

LAUREÁTI 2019

Věří, že věda posouvá
společnost dobrým směrem

Michal Šimíček

RNDr. Michal Šimíček, Ph.D.

Cena Neuron pro mladé nadějné vědce za zkoumání procesů, které způsobují zhoubná onemocnění a jejich lékovou rezistenci 2019 v oboru medicína

Michal Šimíček oceněn za zkoumání procesů, které způsobují zhoubná onemocnění a jejich lékovou rezistenci. Ačkoliv získal vzdělání a dlouhodobě působil na prestižních zahraničních pracovištích v Belgii, Londýně a Cambridge, neváhal se vrátit zpět do rodné Ostravy, aby zde rozjel špičkové vědecké centrum, kde vyvíjí unikátní technologii buněčné terapie pro léčbu rakoviny.

Martin Balko

RNDr. Martin Balko, Ph.D.

Cena Neuron pro mladé nadějné vědce za vyřešení matematických problémů v kombinatorice 2019 v oboru computer science

Martin Balko oceněn za vyřešení matematických problémů v kombinatorice, se kterými si i celá desetiletí nevěděli vědci rady, a to za pomocí použití počítačů.

Vladimir Lotoreichik

Dr. Vladimir Lotoreichik

Cena Neuron pro mladé nadějné vědce za výzkum ve spektrální teorii a tvarové optimalizaci 2019 v oboru matematika

Vladimir Lotoreichik oceněn za svůj výzkum ve spektrální teorii a tvarové optimalizaci. Snaží se matematicky dokázat, že určitý tvar tělesa optimalizuje energii mezi všechny tvary, které splňují určité geometrické podmínky.

BECOME A PATRON

Push the frontiers of science
and enable great ideas to grow

Be informed

Discoveries lie waiting all around, do not let them slip by! Every month we will send you a fresh batch of information about the world of science and Neuron.